لزوم همکاری مشترک مرکز پژوهش‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش سایت مجله ای خبری رویکرد ;

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی مشترک با علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

علیرضا زاکانی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان مغز ابزاری مجلس و توانمندی‌های سازمان تبلیغات اسلامی ابراز امیدواری کرد تا بتوان از توان دو مجوعه در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برداشته شود.

وی درخصوص نقش مرکز پژوهش‌های مجلس در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مرکز تنها مجموعه‌ای است که می‌تواند حوزه اندیشه را به طور مستقیم به نظام قاعده‌گذاری برای سایر اجزا حاکمیت متصل نماید.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس توضیح داد: رویکردی خاص در مرکز پژوهش‌های مجلس به منظور مشارکت درون حاکمیتی، بین‌بخشی و جمع‌سپاری دنبال می‌کنیم.

زاکانی افزود: دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و نخبگان جامعه در همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس باید بتوانند در ایده‌پردازی، نظارت و قانونگذاری و نظام تصمیم‌سازی، نقش‌آفرینی کنند.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های درون حاکمیت باید ارتباط وثیقی داشته باشند و ما باید در ارتباط فعال مرکز با آنها از ظرفیت دستگاه‌ها مقابل به منظور ارتقای اهداف مرکز در راستای وظایف قوه مقننه استفاده کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، ۴ حوزه را به عنوان مشخصه‌های همکاری دوجانبه مرکز و سازمان تبلیغات اسلامی تبیین کرد و افزود: یک مورد مهم اهمیت بنیانی فرهنگ به صورت عام و مشخص به عنوان زیرساخت شکل‌گیری جامعه اسلامی در ابعاد مختلف است که باید در شئون کاری خود آن را بپذیریم.

زاکانی افزود: برخلاف توسعه غربی که اقتصاد را مبنای ساخت جامعه قرار می‌دهد ما باید بتوانیم فرهنگ را به صورت خاص به عنوان یک اولویت همیشگی و در تمام شرایط و کارکردهای خود و در مسیری که در جهت تولید محصول در دو مجموعه باشد مدنظر قرار دهیم.

وی در تشریح نکته دوم همکاری این مرکز و سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: دو مجموعه می‌توانند برای ساماندهی حوزه فرهنگ به صورت مقررات‌زدایی قوانین نادرست یا مقررات‌زایی قوانین درست، همکاری کاری داشته باشند چراکه برخی آشفتگی‌ها دراین حوزه به دلیل عدم قاعده‌گذاری‌های دقیق است.

نماینده مردم قم در مجلس، بخش سوم همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان تبلیغات اسلامی را موضوع نظارت دانست و افزود: دو مجموعه با همکاری نزدیک می‌توانند علاوه بر تأثیرگذاری در امر قانونگذاری در حوزه فرهنگ، کارکرد مثبتی نیر در همکاری با نمایندگان محترم مجلس در موضوع نظارت داشته باشند.

زاکانی بخش چهارم همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان تبلیغات اسلامی را همکاری در راستای گره‌گشایی از مسائل حوزه فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: باید تلاش کنیم گوهر دین را تبدیل به قانون کنیم و بتوانیم به رتبه بالاتری از قاعده‌گذاری که شایسته جمهوری اسلامی ایران است، دست پیدا کنیم.

وی پیشنهاد داد تا به منظور ارتقای تعاملات دو جانبه با سازمان تبلیغات اسلامی با مرور ظرفیت‌های دو طرف، تفاهمنامه‌ای تنظیم و به امضا برسد تا منشأ اثر واقع شود و برمبنای آن از ظرفیت دو طرف برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از آن استفاده شود.

تکثر در حوزه فرهنگ می‌تواند آشفتگی به وجود آورد

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی نیز در این نشست مرکز پژوهش‌های مجلس را به عنوان سرمایه کشور برشمرد و بیانات مشفقانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مرکز را مایه دلگرمی و مباهات دانست.

وی با تاکید براینکه در حوزه تبلیغ اولویت و اصالت برای فرهنگ است، گفت: امیدواریم در مباحث فرهنگی که از نیازهای اساسی امروز کشور است بتوانیم از کمک‌های مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تکثر در حوزه فرهنگ می‌تواند مطلوبیت محسوب شود اما ممکن است در نحوه حاکمیت و حکمرانی آشفتگی و موازی کاری به وجود بیاورد که در نهایت منجر خواهد شد تا کارهای بسیاری مهم بدون اهتمام رها شود.

قمی، همکاری و تعامل سازمان تبلیغات اسلامی با مرکز پژوهش‌های مجلس برای مباحثات و هم‌فکری و تقسیم کار در حوزه انقلاب فرهنگی را مفید دانست و توضیح داد: می‌توانیم از این همکاری توقع اتفاقات پر برکتی را در بازخوانی و بازطراحی نحوه حضور حاکمیت در حوزه فرهنگ به سمت اعتلای فرهنگی داشته باشیم.

وی این نشست را فتح باب همکاری‌ها بین این سازمان و مرکز پژوهش‌های مجلس دانست و گفت: امیدواریم در این همکاری دو جانبه به سمت مسئله‌های مشترک در حوزه فرهنگی حرکت کنیم و مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم.

در ادامه این نشست معاونین مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان تبلیغات اسلامی نظرات و دیدگاه‌های خود در راستای ارتقای همکاری‌های و تعاملات دو طرف را تبیین کردند.

در پایان این نشست مقرر شد تا با زمان‌بندی مشخص تفاهمنامه‌ای عملیاتی بین دو مجموعه تهیه و تدوین و همچنین توسعه شبکه نخبگانی و توسعه تولیدات رسانه‌ای در حوزه موارد فرهنگی با اولویت در دستور کار همکاری دوجانبه قرار گیرد.

Let’s block ads! (Why?)

Author: رویکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + بیست =