ارتباط دانشگاه وبازارکار در آئین نامه ارتقادانشگاه جامع امام حسین

به گزارش سایت مجله ای خبری رویکرد ;

حجت الاسلام سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره آئین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام گفت: ستاد نقشه جامع علمی کشور اختیاراتی را به دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام داد تا آئین نامه ارتقا این دانشگاه را متناسب با عملکرد دانشگاه اجرا کند.

وی با اشاره به ویژگی خاص این آئین نامه که به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تا بعدها به سایر دانشگاه‌های نیروهای مسلح تعمیم داده شود عنوان کرد: ارتقا اساتید دانشگاه در این آئین نامه پیوند خورده با نقشی که در ارتقا ظرفیت‌های دفاعی و نظامی کشور اساتید پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام عاملی ادامه داد: ضمن اینکه مقالات بین المللی نقش دارند اما در حقیقت نقش وتویی بر این آئین نامه به فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با ارتقا حوزه دفاعی کشور تعلق گرفته است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این مقوله را یکی از وجه تمایزات آئین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام با سایر دانشگاه‌ها دانست و افزود: در سایر دانشگاه‌ها نقش «وتو» به مقالات بین المللی داده شده است اما در این سند ارتباط با بازار کار] مسائل سازمان سپاه و انقلاب اسلامی [مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این سند به طور آزمایشی برای مدت چهار سال اجرا خواهد شد گفت: در ایام اجرای آزمایشی تلاش خواهد شد تا نواقص و ایرادات آن شناسایی و برطرف شود تا در نهایت به صورت یک آئین نامه دائمی تبدیل شود.

حجت الاسلام عاملی تصریح کرد: برای سایر دانشگاه‌های کشور مشابه این نگاه وجود دارد ضمن اینکه این نقد جدی به آئین نامه دانشگاه‌ها وجود دارد که نتوانستیم برمبنای آئین نامه ارتقا، تشویق لازم را برای ارتباط دانشگاه با صنعت و حل مسائل جامعه ایجاد کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در سایر دانشگاه‌ها نیز باید همین رویکرد تعمیم داده شود خاطرنشان کرد: فعلاً این مسئله در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۸ واحد آموزشی در نیروهای مسلح داریم که اهمیت بسیار جدی دارند عنوان کرد: در مرحله بعد این آئین نامه به سایر واحدهای آموزشی نیروهای مسلح تعمیم پیدا خواهد کرد و همین رویکرد باید به عنوان آئین نامه ارتقا عمومی نیز تعمیم داده شود.

Let’s block ads! (Why?)

Author: رویکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =