بایگانی روزانه: مهر ۱, ۱۳۹۵

لغو تحریم‌ها بازار یک بانک هندی را کساد کرد!

کد خبر : ۳۸۳۰۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

minuspspbplus

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: لغو تحریم‌های ایران اگرچه بسیاری از بانک‌های سراسر دنیا را برای ایجاد روابط تجاری جدید با ایران به تکاپو انداخته است اما همزمان به ضرر بانک UCO هند است که تاکنون مسئولیت تأمین مالی واردات نفت از ایران را بر عهده داشت.

به گزارش بلومبرگ، با لغو تحریم های بین المللی علیه ایران، موج بودجه های بدون هزینه ای که از سوی پالایشگاه های هلند به بانک UCO هند سرازیر می شد، کاهش یافته است و بانک های دیگر هند به سرعت وارد گود تأمین مالی واردات نفت ایران شده اند.

چاران سینگ مدیر اجرایی این بانک در این باره گفت: کاهش بودجه های بدون بهره روی سودآوری ما تأثیر گذاشته است و از این به بعد بیشتر هم کاهش خواهد یافت.

بنابراین گزارش، بعد از لغو تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، به هند اجازه داده شد به خرید نفت از ایران ادامه بدهد اما میزان آن را کاهش دهد. ایران بعد از عربستان، عراق، نیجریه، ونزوئلا و امارات، ششمین تأمین کننده بزرگ نفت هند در سال گذشته مالی بوده است.

هند به دلیل حضور اندک بانک UCO در عرصه های بین المللی و آسیب پذیری کمتر آن نسبت به پیامدهای معامله با ایران، این بانک را برای تجارت نفت با ایران انتخاب کرد تا معاملات خود را به روپیه و یا یورو انجام دهد.

هند در زمان تحریم های ایران، مکانیزمی را تعریف کرده بود که بر اساس آن بانک UCO می توانست تا ۴۵ درصد از پرداخت پالایشگاه ها را به عنوان سپرده بپذیرد و سپس آن را به ایران انتقال بدهند.

اکنون بانک های دیگر هند که در آمریکا شعبه دارند هم می توانند تأمین مالی تجارت نفت با ایران را بر عهده بگیرند.

سینگ افزود: این امر موجب کاهش ۶۰ میلیارد روپیه (۸۹۵ میلیون دلار) بودجه بانک UCO در ماه سپتامبر شد. این یعنی کمتر از نصف ۱۵۰ میلیارد روپیه در ژوئن سال ۲۰۱۵.

سهام این بانک هم روز سه شنبه با ۰,۳ درصد کاهش به ۳۸.۸۰ روپیه رسید تا ضرر و زیان آن در سال گذشته را به ۱۵ درصد برساند.

بانک UCO که سه ماه نخست سال گذشته میلادی ۲,۶ میلیارد روپیه سود کرده بود، در سه ماه نخست سال جاری ۴.۴ میلیارد روپیه زیان را گزارش کرده است.

سینگ اظهار داشت: بانک ما در تلاش است تا منابع دیگری را برای سپرده های کم هزینه پیدا کند.

منبع: ایبنا

Twitter
Google+
Facebook

۱۰ هزار کمک پرستار از مهرماه در بیمارستان‌ها جذب می‌شوند

تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۳


دیدگاه کاربران


ارسال دیدگاه

نام :   
ایمیل : 


کد امنیتی :  
   

سالم‌ترین مواد غذایی

آرمان: محققان این میوه و سبزیجات را از نظر ارزش غذایی مورد بررسی قرار داده و طبقه‌بندی کردند. در واقع این مواد غذایی از نظر ۱۷ماده مغذی ضروری مانند پتاسیم، فیبرهای غذایی، پروتئین‌ها، کلسیم، آهن، زینک(روی)، ویتامین‌های A، B6،B12،C،D،E،K و غیره مورد بررسی قرار گرفتند نه از نظر یک ویتامین یا یک ماده معدنی خاص.

شاهی

شاهی یا همان تره‌تیزک با تره‌تندک. این سبزی خوشمزه که خوشبختانه جایگاه خوبی در سبد سبزی خوردن ما ایرانی‌ها دارد طعم نسبتا تند و تیزی دارد و جایگاه نخست لیست متخصصان از نظر مواد مغذی را به خود اختصاص داده است. در این لیست که سبزیجات متعددی از جمله کلم برگ، برگ چغندر، کلم راکت، کاهو و غیره نیز حضور داشتند، در رقابت با شاهی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. به عقیده محققان شاهی سرشار از ویتامین A است.

نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که این سبزی پرخاصیت به پیشگیری از برخی از انواع سرطان‌ها کمک می‌کند. از این گذشته باید بدانید که شاهی سرشار از ویتامین C است که شاه‌کلید داشتن یک سیستم ایمنی قوی محسوب می‌شود. علاوه بر این‌ها شاهی حاوی میزان قابل‌توجهی ویتامین k و کلسیم نیز هست که برای تقویت استخوان‌ها مفید است. اگر دنبال منابع گیاهی پروتئین هستید می‌توانید به این سبزی اعتماد کنید چون حاوی میزان کمی‌پروتئین است.

این سبزی یکی از سبزیجات کم کالری است به طوری که یک فنجان از آن فقط ۵ کیلوکالری به بدن می‌رساند. از این پس اجازه ندهید شاهی‌های داخل سبد سبزی خوردنتان زرد شوند. قبل از هر چیزی شاهی‌ها را تا آخر میل کنید. برای تزیین غذاهایتان نیز از این سبزی پرخاصیت استفاده کنید تا از خواص آن بیش‌ترین بهره را ببرید.
 

جعفری

جعفری هشتمین جایگاه را در این لیست از آن خود کرده است. این سبزی معطر سرشار از ویتامین A،C،K بوده و یکی از تامین کننده‌های آهن، کلسیم، پروتئین و پتاسیم می‌باشد. بهتر است بدانید که پتاسیم برای کنترل فشارخون لازم و ضروری است. دو فنجان جعفری خردشده حاوی فقط ۳۵کیلوکالری است. سالاد جعفری تهیه و میل کنید. یک دسته جعفری در کنار پاستاها فوق‌العاده است. حتما در کنار مرغ یا ماهی جعفری بگذارید و میل کنید.

 
کاسنی فرنگی

خوشبختانه کشت این سبزی پرخاصیت در ایران نیز شروع شده است. آندیو در جایگاه سیزدهم این لیست قرار دارد. این سبزی جزو سبزیجات تردی است که زیر دندان صدا می‌دهد. طعم آن کمی‌شیرین بوده و به نوعی شبیه طعم فندق است. هر برگ از این سبزی فقط ۱کیلوکالری دارد. آندیو همچنین منبع خوب ویتامین B محسوب می‌شود که به بدن کمک می‌کند تا از انرژی به دست آورده از مواد غذایی استفاده کند و یا از آنها انرژی تولید کند. علاوه بر این‌ها آندیو همچنین تامین کننده ویتامین C،K، کلسیم، آهن، زینک، پتاسیم و اسیدفولیک نیز هست.


فلفل دلمه‌ای قرمز

اگر تصور می‌کنید که سیستم ایمنی بدنتان ضعیف است و لازم است کمی‌بدنتان را تقویت کنید به سراغ فلفل دلمه‌ای قرمز بروید. این فلفل خوش‌رنگ در جایگاه ۱۷این لیست قرار دارد. شاید تعجب کنید اما میوه‌ها و سبزیجات دیگری مانند توت‌فرنگی، پرتقال و گریپ‌فروت که جزو بهترین منابع تامین کننده ویتامین C هستند بعد از فلفل دلمه‌ای و در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. این سبزی دارای دو ماده مغذی لازم و ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن می‌باشد که همان ویتامین C و A است.

کدوتنبل

یک فنجان کدوتنبل تازه فقط ۵۰کیلوکالری به بدن می‌رساند. این سبزی نارنجی رنگ پرخاصیت جایگاه بیستم را از آن خود کرده است. کدوتنبل سرشار از ویتامین‌های A،C،B و E و همچنین پتاسیم و برخی از فیبرهای غذایی سیرکننده می‌باشد. این روزها اگر سری به بازار میوه و تره‌بار بزنید با انبوهی از کدوتنبل‌ها مواجه می‌شوید که شما را تشویق به انتخاب می‌کنند. این سبزی از اواخر تابستان یا اوایل پاییز به بازار می‌آید. حواستان باشد تخمه‌های داخل آن را بیرون نریزید. تخمه کدوتنبل سرشار از پروتئین است. آنها را شسته و تمیز کنید. بو بدهید و به عنوان میان‌وعده میل کنید.