کنکور مانع ارتقای مهارت تربیتی است

به گزارش سایت مجله ای خبری رویکرد ;

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دوران بعد از انقلاب با موضوع مدرسه تراز تمدن اسلامی چالش‌ها و راهبردها صبح امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم در این مراسم گفت: در نگاه آموزشی و اسلامی، فرهنگ نقش اساسی را بر دوش دارد و ما باید توجه کنیم که فرزندان ما در مدرسه آموزش می‌بینند و اگر خواستار ارتقای هویت آنها هستیم باید به‌دنبال این باشیم که مدرسه ارتقای هویت یافته باشد و این اتفاق در حال  حاضر هنوز در برخی از مدارس رخ نداده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: مدارس باید دانایی‌محور باشند و در راستای افزایش دغدغه‌های آموزشی و تربیتی قدم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز موانع ساختاری وجود دارد که مانع ارتقای مهارت تربیتی است و کنکور یکی از این موانع است؛ از سال‌ها قبل این موضوع مطرح است اما همراهی‌های لازم انجام نشده و باید فکری به حال آن کرد و در متأسفانه کارها وصله پینه‌ای اداره شده است.

ذوعلم در پایان گفت: کارهای زیادی در این راستا شروع شده است و امید داریم در ۱۰ سال آینده هر مدرسه‌ای بتواند برای خودش برنامه‌ریزی کند و بدون آن‌که ذره‌ای از حمایت دولت کاسته شود بتواند با برنامه‌ریزی درست اهداف را به ثمر برسانند. 

انتهای پیام/۴۰۸۷/

Let’s block ads! (Why?)

Author: رویکرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *