هادیانفر: خودروسازان خودروی باکیفیت تولید کنند/ بیمه مرکزی کم‌کاری می‌کند/ ۴۹ درصد دوربین‌های جاده‌ای خراب است

به گزارش سایت مجله ای خبری رویکرد ;

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدکمال هادیانفر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرک آزمایش برگزار شد رسانه‌ها را پلی بین مسئولان و مردم دانست و اظهار کرد: برخی از برنامه‌های ما نیازمند منابع و حمایت‌های مردم است و خود مردم نیز باید موارد مربوط به موارد راهور را از مسئولان مطالبه کنند. دغدغه اصلی ما توسعه انضباط ترافیکی در کشور است و بنا داریم تا با کمک رسانه‌ها این مورد را پیگیری کنیم و استفاده از زیرگذرها و روگذرها برای عابرین پیاده و توجه به خطوط عابر پیاده جزو اولویت‌های کاری ما است؛ رعایت فاصله طولی، رعایت سرعت مطمئنه از نکات ویژه‌ای است که به آن توجه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ۲۷ درصد کشته‌شدگان ما عابرین پیاده هستند؛ همچنین  ۸۲ درصد از کشته‌شدگان در محورهای شمالی و زیارتی عابرین پیاده و موتورسواران هستند لذا رسانه‌ها باید به این حوزه ورود کنند تا بتوانیم انضباط را در حوزه ترافیک توسعه و نهادینه کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: زیبنده کشور ما نیست که برخی از افراد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند زیرا متاسفانه در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۳۸ نفر جان خود را به دلیل تصادفات رانندگی از دست دادند.

هادیانفر گفت: مردم باید احساس مسئولیت کنند؛ ما ۸۰ میلیون جمعیت داریم و قطعا نمیتوانیم برای هر نفر یک پلیس قرار دهیم. در بحث تصادفات در سه سال گذشته وضعیت خوبی نداشتیم و در دو سال گذشته شاهد رشد تصادفات بودیم. در سال جاری بیش از ۶ هزار و ۵۳۴ نفر در جاده‌ها و شهرها جان خود را به دلیل تصادف از دست دادند.

وی افزود: روزانه ۴۶ نفر جان خود را از دست دادند و در هر ساعت دو نفر فوت کردند و تقریباً در هر ساعت حدود ۶ نفر مجروح می‌شوند. ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم که حدود ۳ هزار نقطه در جاده‌هاست و اگر این نقاط در جاده‌ها را برطرف کنیم ۲۶ درصد تصادفات کاهش پیدا می‌کند و اگر تمام نقاط برطرف شود حدود ۵۶ درصد تصادفات کاهش پیدا خواهد کرد و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به این موضوع حساس باشد؛ از طرفی ۶۲ درصد فوتی‌ها در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودروسازان باید خودروی ارزان و ایمن برای قشر ضعیف تولید کنند و خودروها باید با قیمت مناسب به مردم فروخته شود.

هادیانفر گفت: برای کاهش تلفات جاده‌ای نیازمند کمک همه دستگاه های دولتی و غیردولتی و رسانه‌ها هستیم. وزارت راه، وزارت بهداشت، راهداری و سایر نهادهایی که در این حوزه مسئول هستند باید به وظایف خود عمل کنند. بیمه مرکزی در این حوزه کم‌کاری می‌کند. بیمه حاضر است خسارات خودروها را پرداخت کند اما حاضر نیست تا یک دهم آن پول را در اختیار نهادهای اجرایی قرار دهد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در پلیس راهور گفت: همیاران پلیس در این حوزه فعال شدند و همین اقدامات باعث کاهش ۱۸ درصدی تصادفات شد. از ظرفیت خانم‌ها باید بیشتر در پلیس راهور استفاده شود؛ بر اساس گزارشات موجود دو سوم کارهای مهم در دنیا توسط خانم‌ها صورت می گیرد. در کشور ما حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از بانوان دارای گواهینامه هستند لذا این افراد با قوانین راهور آشنا هستند و توسعه فرهنگ ترافیکی توسط بانوان از اهداف ما خواهد بود و از برخی از بانوان به عنوان بازرسان نامحسوس استفاده خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک از امروز آغاز می شود.

هادیانفر با انتقاد از عدم ایمنی کافی خودروی پراید گفت: ما ابلاغ کردیم تا این خودرو شماره‌گذاری نشود چراکه ایمنی این خودرو اصلا مورد تایید ما نیست.

وی درباره شفافیت جرائم راهنمایی و رانندگی گفت: ۲۰ درصد پول حاصل از جرائم باید در حوزه فرهنگ‌سازی در اختیار پلیس قرار می‌گرفت که متأسفانه در سال گذشته دولت هیچ پولی را به ما نداد.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره خودروهای با پلاک گذرموقت گفت: خودروهای با پلاک گذر موقت اجازه خرید و فروش ندارند و این خودروها فقط در مناطق آزاد حق تردد دارند.

هادیانفر درباره ترافیک تهران گفت: متاسفانه شهرداری تهران منازل مسکونی را به مراکز تجاری تبدیل می‌کند و مردم نمی‌توانند خودروی خود را پارک کنند و همین موضوع منجر به ترافیک می شود و درحال حاضر تمام خیابان های پاسداران دارای ترافیک است و برخی منازل به شیرینی‌فروشی و اغذیه‌فروشی تبدیل شده است لذا شهرداری باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۲ هزار دوربین در جاده‌ها وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه ۴۹ درصد از دوربین‌ها معیوب است و قرار بوده تا خرداد ماه سال جاری ۲ هزار دوربین جدید اضافه به مجموعه پلیس راهور در جاده‌ها اضافه شود که این مورد هنوز عملیاتی نشده است.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره طرح جدید ترافیک که از سوی شهرداری تهران انجام شده است گفت: ما درحال بررسی این هستیم که آیا طرح کاهش آلودگی هوا در ترافیک اثر مثبت داشته یا منفی و اینکه این طرح در کاهش آلودگی اثر داشته یا خیر؟لذا بررسی‌ها درحال انجام است و نظر خود را اعلام خواهیم کرد. درحال حاضر تهران ۴ میلیون خودرو دارد و در طرح فعلی افراد یک روز و نیم می توانند به طرح بیایند و در بقیه روزها نیز هر کسی که پول دارد می تواند از طرح استفاده کند. این طرح مربوط به شهرداری است و ارتباطی به پلیس ندارد، اما ما معتقدیم این طرح با هدف کسب درآمد از سوی شهرداری تهران اجرایی شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ضرورت تامین منابع گفت: امیدواریم با برنامه های ویژه ای که داریم بتوانیم آمار تصادفات را به ویژه در جاده‌ها کاهش دهیم.

انتهای پیام/۴۱۱۰/

Let’s block ads! (Why?)

Author: رویکرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *