بانک مرکزی: ما بین ارگان‌ها و نهادهای دیگر دولتی در پاسخگویی پیشرو بودیم

کد خبر : ۷۶۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶

Print This Post Print This Post
Email This Post Email This Post
minuspspbplus

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بر اساس آمار سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، بانک مرکزی با پاسخگویی به تمام درخواست­ های شهروندان، در زمره پاسخگوترین نهادها قرار دارد.

به گزارش بانک مردم، روابط عمومی بانک مرکزی نوشت:

از زمان راه­ اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا تاریخ ۱۳۹۶/۷/۱۲، در این سامانه ۷۱ درخواست مرتبط با بانک مرکزی ثبت شده است که تمام آنها پاسخ خود را دریافت کرده اند.

بر این اساس تاکنون بانک مرکزی با ۱۰۰ درصد پاسخگویی به مطالبات شهروندان، در میان ۸۷سازمان متصل به این سامانه در فهرست برترین­ ها جای گرفته است. این در حالی است که میانگین پاسخگویی نهادهای عضو سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ۸۲ درصد گزارش شده است.

بر اساس ماده یک آیین‌نامه‌ اجرایی ماده (۸) قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، هر شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی می‌تواند درخواست خود برای دسترسی به اطلاعات مدنظر از نهادهای عمومی را به صورت برخط در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرسfoia.iran.gov.ir ثبت و پیگیری کند.

شایان ذکر است مدیریت روابط عمومی بانک مرکزی مسئولیت این سامانه در این بانک را بر عهده دارد وعلاوه بر آن از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی و شماره تلفن ۲۹۹۵۴۸۵۵ پاسخگوی سوال­ ها، شکایت ­ها و انتقادهای هموطنان گرامی است.

Twitter
Google+
Facebook

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *