ایران شخصیت‌های با نفوذ را در چین نادیده نگیرد

به گزارش سایت مجله ای خبری رویکرد ;

کوی یی تینگ (Cui Yi ting) با اشاره به این‌که بنیاد گفت‌وگوی جاده ابریشم در ۴۷ کشور از جمله ایران نمایندگی دارد و بیشتر در زمینه اجرای تورهای تجاری و فرهنگی فعال است، در گفت‌وگو با ایسنا درباره نگرانی‌هایی که در جامعه چین درباره سفر به ایران وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به فیلم‌هایی که از جاذبه‌های ایران در چین پخش شده و سخنانی که اخیرا مسؤولان گردشگری ایران در سفر به چین و در دیدار با مقامات و رسانه‌های کشور ما داشته‌اند، به این نتیجه رسیدم فضای آرام و دوستانه‌ای در ایران وجود دارد. اکنون درک بهتر و عمیق‌تری از این کشور پیدا کرده‌ایم و با توجه به حرفه و جایگاهی که در جامعه چین داریم می‌توانیم به آن‌ها توضیح دهیم که ایران امن و زیبا است.

وی درباره پذیرش این یافته‌ها از سوی چینی‌ها و تغییر دیدگاه آن‌ها درباره ایران با توجه به رفتاری که رسانه‌ها با حوزه خاورمیانه و به‌ویژه ایران دارند، گفت: بستگی دارد چه شخصیت‌هایی ایران را تبلیغ یا معرفی کنند. فکر می‌کنم بنیاد ما چنین جایگاهی را داشته باشد و بتواند پیام ایران را به مردم چین منتقل کند. بهتر است ایران برای معرفی از شخصیت‌هایی با نفوذ و قدرت کلامی بیشتر در جامعه چین بیشتر استفاده کند.

او اضافه کرد: ایده من این است که برای ایران تبلیغات بیشتری در چین انجام دهم تا فرهنگ دو ملت به یکدیگر نزدیک شود.

کوی همچنین گفت: ایران برای نفوذ در بازار گردشگری چین باید روی سفرهای فرهنگی با ساختار عمیق‌تر بیشتر برنامه‌ریزی کند و میزان رفت‌وآمدهای تجاری در حوزه گردشگری را افزایش دهد. نباید انتظار داشت با یک جلسه بین آژانس‌های ایرانی و چینی همه مسائل حل شود.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

Author: رویکرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *