اعتراض نماینده دولت در شورای نظارت بر صداوسیما نسبت به تبلیغات پرتکرار تجاری در سیما

به گزارش سایت مجله ای خبری رویکرد ;

به گزارش ایسنا، حسام‌الدین آشنا نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما طی مکاتبه‌ای با حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس این شورا نسبت به تبلیغات پرتکرار تجاری در شبکه‌های مختلف اعتراض کرد.

در بخشی از این مکاتبه آمده است: «شبکه‌های  مختلف سیما به صورت مکرر در حال تبلیغ برندهای تجاری مشخصی از انواع قابلمه، دوش حمام، کفش و… هستند. حجم تبلیغات و میزان تکرار به‌گونه‌ای است که خرید آن به مخاطب رسانه ملی تحمیل می‌شود. این در حالی است که احتمالا سازمان صداوسیما نسبت به کیفیت و کارآمدی محصولات تبلیغ شده نیز بی‌اطلاع است».

آشنا در این مکاتبه به ابعاد و تاثیرات فرهنگی تبلیغات تجاری اشاره  و بیان داشته «از منظر محتوایی نیز حجم انبوه تبلیغات کالاها می‌تواند به ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی منجر شود».

نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در پایان درخواست کرده تا ضمن تهیه گزارشی از منطق اقتصادی، مسئولیت‌ سازمان در قبال  کیفیت محصولات تبلیغ شده و اثرات فرهنگی تبلیغ «خرید مستقیم کالا از طریق ارسال پیامک» توسط کارشناسان شورا در مکاتبه‌ای از سازمان صداوسیما خواسته شود تا اطلاعات مکفی از این نوع تبلیغات را برای شورای نظارت، ارسال کند».

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

Author: رویکرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *